سایت فروش فایل
 
صفحه نخست فروشگاه    همکاری در فروش    ثبت آگهی    کسب درآمد بالا      تماس با ما
            منوی محصولات
سیستمهای هوشمند RFID
فیلم و سریال
خدمات تبلیغاتی
لوازم جانبی خودرو
آموزشی (تست و آزمون و . . . )
مکمل ها
بانک اطلاعات
نرم افزار
خانه وآشپزخانه
تزئینات زینتی
            صفحات
»محصولات روز
»نرم افزار
»دکوراسیون داخلی ستاره شرقی
»پارکینگ هوشمند
            کد سفارش

 

            پربازدیدترین محصولات
دستگاه خوشبوکننده هوا کنترل از راه دور دستگاه خوشبوکننده هوا کنترل از راه دور
آموزش کامل دروس کلاس پنجم دبستان ویرایش جدید آموزش کامل دروس کلاس پنجم دبستان ویرایش جدید
سریال کره ای سرنوشت یک مبارز دوبله فارسی سریال کره ای سرنوشت یک مبارز دوبله فارسی
پکیج جزوات کنکور کارشناسی ارشد معماری پکیج جزوات کنکور کارشناسی ارشد معماری
سشوار جانسون اصل ایتالیا سشوار جانسون اصل ایتالیا
 سروش ایمان 4 سروش ایمان 4
دستگاه خوشبوکننده هوا اتوماتیک (سادهبدون کنترل) دستگاه خوشبوکننده هوا اتوماتیک (سادهبدون کنترل)
کارشناسی ارشد معماری کارشناسی ارشد معماری
جاموبایلی ماشین گریپ گو جاموبایلی ماشین گریپ گو
پخش خودرو فلش خور و مموری خور بدون سی دی پخش خودرو فلش خور و مموری خور بدون سی دی
            آگهی

             سفارشات
نام کالا قیمت تعداد حذف
             بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور
  پايان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور
قيمت 180000ریال
تعداد کالا :0
 پايان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور


بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور در سال 1386 و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

 

مقدمه

در تمامي جوامع بشري جوانان از سرمايه هاي اصلي و كارآمد كشور به حساب آمده و به عنوان آينده سازان جامعه همواره مورد توجه مسئولان و سردمداران بوده اند. در كشور عزيز اسلامي ايران نيز جوانان برمند اسلام چه در صحنه انقلاب و چه در صحنه هاي حماسه آفرين 8 سال دفاع مقدس نقش به سزائي را ايفاء نموده و همانند جوانان صدر اسلام، ياري كننده رسول مكرم اسلام بوده و بناي حكومت نبوي را با تلاش و توان جواني خويش به ثمر رسانده و همواره در كنار حضرات معصومين ثمره وجودي اسلام را حفظ کرده اند و هم اكنون نيز با نداي لبيك خويش به مقام عظماي ولايت، سردمدار بر افراشتن پرچم اقتدار اسلام ناب محمدي در عرصه سياست جهاني مي باشند و اقتدار نظام اسلامي را حافظ بوده و خواهند بود .

در واقع، عملیات روانی که مفهوم اصلی این تحقیق است، از مفاهیمی است كه تا به حال تعاریف متعدد و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن ارائه شده است. صلاح نصر از نویسندگان مصری در تعریف عملیات روانی می‌گوید: عملیات روانی همان جنگ كلمه و عقیده است، خواه به صورت مخفی، آشكار، شفاهی و یا كتبی باشد. اساساً سلاحی است كه به انسان و عقل او توجه دارد و هرگاه امكان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب را داشته باشد می‌تواند به اعماق او نفوذ كند.

با قدري تامل در حجم برنامه‌هاي منتشر شده توسط رسانه هاي بيگانه كه با توجه به محتواي برنامه‌ها، سابقه و دست‌اندركاران آنها، هيچ كدام دوست و حامي منافع ملت ايران محسوب نمي‌شوند، مي‌توان به ادراكي از علت اين موضوع رسيد. رسانه هاي بيگانه درتلاش مذبوحانه براي سياه جلوه دادن ايران اسلامي و نااميد كردن جوانان از شرايط موجود و آينده روشن مي‌باشند.

هر چند در عدم درستي اين رسانه ها و سرمايه‌گذاران و هسته‌هاي اصلي آنها با ايران اسلامي شكي نيست اما به نظر مي‌رسد كه نماياندن مطامع ومنافعي كه اين دستگاه‌ها خبر پراكني در پي آن هستند ونيز اثبات اهداف مزدورانه آنها چندان سهل وآسان نيست.

 

پیشینة تحقیق: 

مرتبط با موضوع محوریابی عملیات روانی طرح هایی در سازمان ها و دستگاههای دولتی پیش بینی و اجرا گردیده است، از جمله موارد زیر : 

1-    طرح محوریابی عملیات روانی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا می باشد . نتایج این طرح مطالعاتی در سه بخش اصلی شامل الف) محورهای عملیات روانی دشمن ب) فرصت های عملیات روانی خودی ج) جریانات داخلی همسو با دشمن ، طی یک بولتن (با مقطع بررسی هفتگی) هر هفته در اختیار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

 

2-    طرح محوریابی عملیات روانی در صنعت نفت . این طرح مطالعاتی در پنج بخش اصلی شامل الف) محورهای عملیات روانی دشمن ب) فرصت های عملیات روانی خودی ج) محوریابی آسیب های صنعت نفت د) محوریابی نقاط قوت صنعت نفت ه) محوریابی قدرت نرم و بازیگری صنعت نفت ، اجرا می شود و طی یک بولتن (با مقطع بررسی ماهانه) هر ماه در اختیار مدیران ارشد صنعت نفت قرار می گیرد.

 

3-    طرح محوریابی و بررسی گفتمان تبلیغی رسانه های بیگانه که توسط اداره پردازش و تحلیل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود . نتایج این طرح مطالعاتی در چهار بخش اصلی شامل الف) سیاسی داخلی ب) سیاسی خارجی ج) فرهنگی - اجتماعی د) اقتصادی ، ارائه می شود . در این طرح در ذیل هر محور : فضای کلی ، استراتژی ها و شگردهای تبلیغی دشمن ، مهمترین گزاره های تبلیغی و نیز تحلیل هر محور ارائه می گردد. این بولتن عموما با مقطع بررسی هفتگی هر هفته یکبار توزیع می شود .

 

4-    طرح محوریابی عملیات روانی که توسط وزارت کشور در حال اجرا می باشد . این طرح در بخش های الف) سیاسی داخلی ب) سیاسی خارجی ج) فرهنگی - اجتماعی د) اقتصادی ، با مقطع بررسی 24 ساعته هر روز در اختیار مدیران وزارت کشور و سازمان های تابعه قرار می گیرد . .

 

روش تحقیق: 

 

این طرح مطالعاتی از نظر هدف نوعی تحقیق کاربردی است که با استفاده از روشهای توصیفی و تحلیل محتوی انجام می شود . 

در این تحقیق، با استفاده از روش تحلیل محتوی اجزاء متن در جعبه های مختلف مقوله بندی می شود و مطابق با دیگر مراحل آن روش محورهای متن استخراج می شود . لازم به ذکر است که واحد ثبت، در این تحقیق موضوع و مضمون مرتبط با مقوله های انتخاب شده می باشد.

از آنجایی که در این پژوهش محقق بدون دخالت در متغِیرها و اطلاعات ، آنها را بصورت طبقه بندی شده و در راستای سوالات و هدفهای پژوهشی ارائه می کند، این طرح در زمره طرح های توصیفی قرار می گیرد . 

 

سؤالات تحقيق:

اين طرح پژوهشی جهت نیل به اهداف تحقیق، در پي پاسخگويي به سوالات زير مي باشد :

  1. مهمترين موضوعات تحليلي مرتبط با جوانان كشور در رسانه هاي بيگانه چيست؟
  2. فضاي كلي رسانه اي عليه قشر جوان كشور چيست ؟
  3. محورهاي آسيب ها در زمينه قشر جوان كشور در گفتمان رسانه ای بيگانه كدام است؟
  4. محورهاي نقاط قوت در زمينه قشر جوان كشور در گفتمان رسانه ای بيگانه كدام است؟
  5. محور هاي عمليات رواني نظام سلطه (تهديدات) عليه جوانان كشور كدام است؟
  6. فرصت هاي عمليات رواني خودي  در زمينه قشر جوان كشور در گفتمان رسانه ای كدام است؟
  7. راهبردهاي عمليات رواني خودي در امور مربوط به جوانان چه بايد باشد؟



 تاریخ: 1394/04/07   مشاهده : 641
             ویترین محصولات
طرح بیزنس ملی ایران بیزنا

محصولات ویژه

X بستن تبلیغات